Digikoordinátori
Súťaž
Inovácie vo vyučovaní a bezpečná digitálna budúcnosť
Súťaž bola určená pre všetkých učiteľov/účastníkov, ktorí sú zapojení do Programu koordinátorov digitálnych kompetencií a Pilotného PKDK 2. To zahŕňalo aj absolventov predošlých ročníkov, pokiaľ sú prihlásení v programe.
Učitelia sa mohli registrovať prostredníctvom online prihlášky od 22. decembra 2023 do 11. februára 2024.
Výsledky:
- 1. miesto: Saskia Vidová - ZŠ s MŠ internátna pre SP, Drotárska cesta 48, Bratislava
- 2. miesto: Ján Milián - Základná škola, Krosnianska 4, Košice
- 3. miesto: Peter Krajčí - Spojená škola, Jána Vojtaššáka 13, Žilina
CIELE SÚŤAŽE
- Aplikovať osvojené vedomosti a zručnosti v digitálnych kompetenciách v praxi.
- Podporovať kreativitu a inovatívnosť v zavádzaní moderných technológií do vyučovania.
- Navrhnúť praktické aktivity s použitím zážitkových a aktivizujúcich metód.
ZADANIE SÚŤAŽE
- Vytvoriť malý vzdelávací projekt, ktorý prakticky aplikuje 3D tlačiareň do výchovno-vzdelávacieho procesu na konkrétnej škole.
- Integrovať digitálnu bezpečnosť pri zavádzaní moderných technológií do bežného vyučovania.
Projekt musel obsahovať:
- Detailný popis využitia 3D tlačiarne vo vyučovaní na škole.
- Návrh integrácie digitálnej bezpečnosti do projektu.
- Základné informácie o realizujúcej škole a jej žiakoch (počet žiakov, vekový rozsah, atď.).
- Očakávané výsledky a prínosy projektu pre vzdelávanie a digitálnu bezpečnosť na škole.
Dôležité detaily projektu:
- Aplikácia 3D tlačiarne do vyučovania:
- Učitelia by mali vytvoriť detailný modelový návrh, ktorý zahŕňa postupné a jasne definované kroky, ako budú integrovať 3D tlačiareň do vyučovania v rámci svojej školy. Súčasťou by mali byť konkrétne prostriedky, nástroje, formy a metódy aplikácie. Tento praktický návrh by mal zohľadňovať rôzne vyučovacie predmety a prierezové témy, aby bol projekt prístupný pre celé spektrum vzdelávania.
- Digitálna bezpečnosť:
- Každý projekt by mal obsahovať aj konkrétny návrh, ako sa bude využitie 3D tlačiarne týkať digitálnej bezpečnosti. Napríklad, aké kroky učitelia podniknú na zaistenie bezpečného a etického používania technológie (témy ako ochrana osobných údajov a návrhov, prenos dát, kybernetická gramotnosť a etické aspekty digitálnej tvorby).
- Rozmanitosť projektu:
- Projekt by mal byť flexibilný a prispôsobiteľný pre rôzne vekové skupiny a vyučovacie predmety v rámci školy. Učitelia by mali preukázať schopnosť prispôsobiť svoj projekt potrebám svojich žiakov, zameraniu školy a využiť 3D tlačiareň naprieč školským prostredím.
- Rozvoj kreativity:
- Hodnotí sa aj miera kreativity a inovácie v projekte. Učitelia by mali ukázať, ako ich projekt podporuje kreativitu žiakov, rozvoj digitálnych zručností a motivuje ich k aktívnemu učeniu a tvorivému mysleniu.
- Zdroje a rozpočet:
- Každý projekt by mal obsahovať realistický rozpočet a zoznam zdrojov potrebných na implementáciu. Učitelia by mali demonštrovať schopnosť efektívne nakladať s dostupnými zdrojmi a spolupracovať s miestnymi firmami alebo organizáciami na získaní dodatočnej podpory. Výška spolufinancovania nie je nutná, rovnako, výška prípadnej dodatočnej podpory nie je presne určená a je závislá od konkrétneho projektu.
ČASOVÝ HARMONOGRAM
- Začiatok súťaže: 22. december 2023
- Uzávierka prihlášok: 11. február 2024
- Vyhodnotenie a vyhlásenie víťazov: do 29. februára 2024 (emailom a na webe)
Víťazi budú oznámení prostredníctvom e-mailu a budú zverejnení na tejto webovej stránke.
Pozn.: JA Slovensko, n. o. si v prípade potreby vyhradzuje právo na zmeny v časovom pláne i v systéme hodnotenia v ktorejkoľvek fáze priebehu súťaže, ak si to bude aktuálna situácia vyžadovať vzhľadom na bezproblémový priebeh súťaže, zachovanie zdravia a bezpečnosti účastníkov, členov poroty aj organizačného tímu súťaže. O zmenách budú relevantní účastníci informovaní.
Kontaktná osoba: Monika Spótová | programová manažérka| +421 948 282 324 | spotova@jaslovensko.sk